• 8S4M5148
  • lapa_de_gargantans_2
  • Milagros de Amil1
  • 8s4m6621
  • c.s.xusta1
  • rapa_07
  • Casa Cultura 1
  • C.Amil3
  • petroglifos de ardegán 1

Fiestas Religiosas


Romería de la Virgen de los Milagros
Romaría que se celebra no lugar da Chan, na parroquia de Amil o primeiro domingo despois do 8 de setembro. É unha das romarías máis importantes de Galicia, cuxa celebración se remonta ao s. XVIII. Miles de devotos enchen a capela en honor á virxe, a onde acoden para cumprir a promesa feita á virxe ou simplemente gozar da festa. A orixe desta romaría data do último cuarto do s. XVIII, cando o labrador e arrieiro D. Sebastián de Castro, ante a dificultade de obter a auga no lugar onde vivía para manter os seus animais e a familia, optou por cavar unha pequena mina nas inmediacións do seu fogar e imploroulle á virxe a necesidade de atopar a auga tan desexada. A virxe cumpriulle este desexo, pois comezou a abrollar auga en abundancia, e este en xesto de agradecemento mandou realizar unha imaxe da virxe en pedra duns 80 cm de altura e datada en 1778 que denominou dos milagres. Rapidamente, extendeuse o milagre por toda a comarca, de aí a peregrinaxe de milleiros de persoas que obrigou a construción dunha nova capela no lugar da Chan (inaugurada en 1892) e que realizou Manuel García Martínez, canteiro do lugar, cun estilo neoclásico e antecedida por unha escalinata construída a mediados do s. XX que lle dan gran maxestuosidade ao conxunto. Un dos actos principais desta romaría é a procesión da virxe arredor da capela entre milleiros de persoas que a implora e se lle ofrece con ritos, como percorrer o perímetro exterior da capela axeonllados, como agradecemento dos favores concedidos, ir con candeas, ou o xa en desuso costume de portar os ofrecidos en mortallas e dentro de cadaleitos. A devoción é enorme e as xentes arremuíñanse para intentar tocar o manto da Virxe, onde prenden papel moeda como agradecemento ao cumprimento de pregarias ou ofrecementos. Pero xunto a estas mostras de gran devoción relixiosa, tamén dentro da multitude que se achega ao lugar da Chan, hainos que veñen a gozar da festa, que paralelamente se desenvolve na carballeira anexa á capela.

Romería de Santa Xusta

Fiesta religiosa que se celebra en la parroquia de Santa Xusta el 19 de julio. Miles de visitantes vienen cada año a esta romería, a beber el agua milagrosa de la fuente (s. XVI) como remedio para los dolores y dolencias del cuerpo y los males del espíritu. Esta agua tuvo gran fama en la década de 1930, de la que se llegó incluso a comercializar como jabón, pero como su procedencia fue considerada peligrosa por las autoridades fue ordenado cortar el suministro del manantial. También es famosa su iglesia por que parece ser que el sacerdote curaba a los endemoniados y los males de ojo, de ahí la existencia de toda una serie de leyendas al respecto. Es tradición que al asistir a esta romería se tengan que practicar los tres rituales, es decir, hacer un nudo con la mano izquierda en las hojas del maíz, asistir a una misa y beber agua de la fuente, si se quiere remediar los males. Como tantas otras celebraciones religiosas y populares, al llegar la noche se celebra una verbena con música y baile bajo el espléndido robledal que existe en el lugar y pegada a la iglesia.

Fiesta del Glorioso San Roque
Fiesta que se celebra en la parroquia de San Martiño de Laxe el 16 de agosto. Segundo la documentación se puede remontar a finales del siglo XVI y principios del XVII. Ocho días antes del 16 empieza la celebración solemne de una novena. La misa empieza con la salida a hombros de la imagen del santo desde la iglesia hasta el crucero del lugar de Penagrande. Llegado el día de la solemnidad del santo se abren los festejos con el tradicional repicar de campanas una hora antes de la primera misa de 6.30 de la mañana y después empieza la procesión con el santo por los distintos lugares de la parroquia. Cuenta la tradición que se hacía para que el santo los protegiera de las pestes y epidemias. La salida de la imagen de la iglesia, va acompañada de otras imágenes que le siguen en su peregrinación como las imágenes de San Blas, la Virgen de la Candelaria, la Virgen del Carmen, la Virgen del Rosario y San Antonio. Desde la salida de la iglesia, el repicar de campanas no cesa, tampoco el acompañamiento de la música de los gaiteros, el rezo y el canto a la llegada a cada crucero de la parroquia. Al acabar la peregrinación de la procesión, a la entrada de la Casa Rectoral, allí espera la imagen de San Antonio para salir al encuentro de San Roque y acompañarlo hasta la llegada a la iglesia. Con la llegada del santo, se para el repicar de campanas y se empiezan los oficios religiosos. Por la noche se celebra una verbena para el disfrute de vecinos, vecinas y visitantes.

Otras fiestas

ENERO LOS DOLORES SOAR – MORAÑA
ENTRE 9 Y 15 DE FEBRERO SANTA APOLONIA GARGANTÁNS
29 JUNIO S. PEDRO REBÓN
11 JULIO S. BENITO CUBELO – SAIÁNS
20 JULIO STA. MARGARITA STA. MARGARITA – SAIÁNS
6 AGOSTO
DIVINO SALVADOR
SAIANS
7 AGOSTO
S. RAMÓN
BAROSELA
8 AGOSTO
S. ROQUE
ALBERGUERÍA
10 AGOSTO SAN LOURENZO CORRIGATOS – SAIÁNS
9 AGOSTO
S. ESTANISLAO
SABADÍN – SAIÁNS
2º DOMINGO DE AGOSTO CAMPO DE LEBON CORRIGATOS
SEPTIEMBRE
(1º domingo después de los Milagros)
VIRGEN DE LA GUADALUPE A CHAN – AMIL
17 SEPTIEMBRE S. ANTONIO SOUTO
ÚLTIMO DOMINGO DE OCTUBRE FATIMA REBÓN
13 DICIEMBRE STA. LUCIA BUELO – SAIÁNS

El Tiempo en Moraña

Enlaces Destacados

Recollida Selectiva e Reciclaxe Centro de Investigación e Divulgación do Patrimonio Cultural Telefonos de Interese Plan Urbanístico Novo Plan Xeral Perfil del Contratante Plan Operativo de Promoción da Saúde e Prevención de Drogodependencias Oficina Virtual do Oral Programa de Prevención e Redución do Abandono Escolar